Opis predmeta
|
VSEBINA: »Stunde Null«, ustanovitev obeh nemških držav, politična sistema ter stranke v vzhodni in zahodni Nemčiji, povojna leta, delavski upor 1953, gradnja berlinskega zidu, holokavst, fašizem, priseljenci, 68er-Bewegung, Ostpolitik, RAF, mirovniško gibanje, Zeleni, disidenti in vsakdanja kultura v NDR, padec berlinskega zidu, združitev obeh Nemčij, Berlinska republika.
CILJI IN KOMPETENCE: Pregled družbenega in političnega razvoja Nemčije v 19. in 20. stoletju
Ključne kompetence:
- uporaba pridobljenega znanja pri analizi aktualnih dogodkov;
- predstavitev kompleksnih tem različnim ciljnim skupinam;
- didaktizacija tem kot učne enote.
Strokovne kompetence:
- razumevanje aktualnih političnih in družbenih vprašanj v Nemčiji v zgodovinskih okvirih;
- predstavitev političnega sitsema v Nemčiji ter njegova primerjava z drugimi sistemi;
- uporaba političnih, družbenih ter gospodarskih izrazov glede na nemškogovoreče države;
- poznavanje najbolj pomembnega kulturnega dogajanja v Nemčiji v 20. stoletju;
- zna samostojno diskutirati o kompleksnih tem iz političnega, družbenega in kulturnega življenja;
- predstavitev družbe in kulture nemškogovorečih dežel različnim ciljnim skupinam.
Jezikovne kompetence:
- branje strokovnih besedil s področja zgodovine in politike;
- širitev besedišča na področju politike ter zgodovine;
- poslušanje in branje literarnih ter dokumentarnih besedil.
Medkulturne kompetence in znanja:
- analiziranje evropskega in globalnega razvoja s stališča Nemčije;
- prepoznavanje določenih v nemškem diskurzu značilnih tem ter njihova primerjava s slovenskim diskurzom.
|
Temeljna literatura
|
- Zolling, Peter (2005): Deutsche Geschichte von 1871 bis zur Gegenwart. München: Hanser. 363 str.
- Schildt, Axel/Siegfried, Detlef (2009): Deutsche Kulturgeschichte: Die Bundesrepublik von 1945 bis zur Gegenwart. München: Hanser, 696 str.
- Sabrow, Martin (Hg., 2009): Erinnerungsorte der DDR. München: Beck. 619 str.
|