Opis predmeta
|
VSEBINA: Definicija besedila, bistvo in merila besedilnosti ter pojmi, kot so:
- endoforika (anaforika, kataforika)
- eksoforika (tudi deiksa)
- referenčna identiteta (koreferenca): popolna, delna, ničta koreferenca (kontiguiteta)
- morfo-sintaktična rekurenca
- kohezijska sredstva na različnih slovničnih nivojih (čas, oseba, naklon, način, število; vezniške besede/junkcija)
- rekurenca na nivoju leksikalne repeticije, pronominalizacije, sinonimije, hipero- in hiponimije ter metonimije.
CILJI IN KOMPETENCE: Cilj tega predmeta je, da si študent pridobi temeljne kompetence za delo z besedili:
- da jih pri recepciji brez težav razume,
- da se zave, kako se pri recepciji besedil po potrebi aktivira sistemsko jezikovno znanje
- da zna besedila kritično ovrednotiti z vidika besedilne slovnice ter da je usposobljen za tvorbo besedil, ki ustrezajo komunikativnemu namenu in diskurzu.
|
Temeljna literatura
|
- Beaugrande, Robert de/Dressler, Wolfgang Ulrich (1981): Einführung in die Textlinguistik. Tübingen: Niemeyer, 290 S.
- Schreiber, Michael (1999): Textgrammatik. Gesprochene Sprache. Sprachvergleich. Frankfurt/M.: Peter Lang, 537 Sr.
- Weinrich, Harald (2003): Textgrammatik der deutschen Sprache. Mannheim: Dudenverlag, 1117 S.
|
Preverjanje in ocenjevanje
|
V teku semestra se pišeta dva delna kolokvija. Študenti, ki pri tem ne dosežejo minimalne povprečne ocene 6 (s tem da rezultat pri nobenem od kolokvijev ne sme biti slabši od 40 %), pišejo končni izpit.
Deleži:
- kolokvija oz. izpit (70%)
- aktivno sodelovanje v seminarju (30%)
|