Ime predmeta
|
Preverjanje in vrednotenje znanja |
Nosilec / izvajalec
|
izr. prof. dr. Brigita Kosevski Puljić
asist. dr. Andreja Retelj
|
Opis predmeta
|
VSEBINA:
- razlika med usvajanjem L1, L2 in učenjem TJ;
- napake kot del učnega procesa, kratek zgodovinski oris;
- klasifikacija in analiza napak;
- interlingvalna (medjezikovna) interferenca;
- intralingvalna (znotrajjezikovna) interferenca;
- ustno in pisno popravljanje napak;
- vrste testov;
- sestavljanje nalog in testov glede na cilje preverjanja in na lestvico
- SEJO;
- kriteriji za korekturo in ocenjevanje;
- oblike in tehnike samoocenjevanja (portfolijo, Profile Deutsch)).
CILJI Študenti in študentke:
- spoznajo teorije o usvajanju L1, L2;
- spoznajo različne pristope do razlage slovnice in besedišča;
- spoznajo značilnosti materinščine, ki odločilno vpliva na nastanek napak;
- spoznajo načine popravljanja napak;
- spoznajo različne vrste testov in njihov pomen v učnem procesu;
- spoznajo tehnike sestavljanja testov in postavljanja ocenjevalnih lestvic;
- spoznajo lestvice Skupnega evropskega jezikovnega okvira (SEJO).
KOMPETENCE:
- ozavestijo splošne vzroke za nastanek napak pri učenju tujega jezika;
- ozavestijo vplive materinščine in drugih jezikov na učenje ciljnega jezika;
- ozavestijo elemente ciljnega jezika, ki vplivajo na nastanek napak;
- razvijejo pristope za lažje in učinkovitejše odpravljanje virov napak;
- ozavestijo razliko med ustno in pisno korekturo;
- ozavestijo pomen pravilne korekture za uspešno učenje;
- ozavestijo pomen avtonomije učencev pri samoevalvaciji (portfolijo).
PREDVIDENI ŠTUDIJSKI REZULTATI: Študenti in študentke
- poznajo zakonitosti slovnice ciljnega jezika;
- poznajo zakonitosti slovnice maternega jezika;
- razumejo vpliv materinščine na učenje jezika;
- poznajo in razumejo vzroke lastnih napak;
- znajo analizirati svoje napake in jih popraviti;
- znajo sestaviti enostavne teste za preverjanje posameznih jezikovnih elementov;
- znajo razvrstiti naloge glede na lestvico SEJO in v skladu z UN.
|
Temeljna literatura
|
- Apeltauer, E. 1997. Grundlagen des Erst- und Fremdsprachenerwerbs. Fernstudieneinheit 15. Langenscheidt. (29 str.)
- Kleppin, K. 1998. Fehler und Fehlerkorrektur. Fernstudieneinheit 19. Langenscheidt. (38 str.)
- Muster, N. 2000. Napake slovenskih učencev pri učenju nemščine. Modeli poučevanja in učenja. Zavod RS za šolstvo. Ljubljana. Izbrana poglavja (25 str.)
- Rutar Ilc, Z. 2005. Pristopi k poučevanju, preverjanju in ocenjevanju. Zavod RS za šolstvo. Ljubljana
- Glaboniat, M. et al. Profile deutsch. 2005. Izbrana poglavja (36 str.)
- Roche, J.2008. Fremdsprachenerwerb. Fremdsprachendidaktik.2. Aufl. Tübingen: Francke. Izbrana poglavja. Str. 110-129.
|
Preverjanje in ocenjevanje
|
Aktivna udeležba pri predavanjih in vajah (10%), izpit (50%), seminarska naloga (20%) in didaktizirana predstavitev pri seminarju (20%). |