Opis predmeta
|
VSEBINA: Zimski semester
- Teoretično-zgodovinsko ozadje didaktike in metodike pouka tujih jezikov kot znanstvene discipline, teorije jezikovnega usvajanja in poučevanja;
- načela tuje jezikovnega učenja in poučevanja;
- na učenca osredinjeno poučevanje;
- lik učitelja, učni stili, učni in zaznavni tipi;
- pristopi celostnega poučevanja in učenja tujega jezika;
- učni proces in njegove faze;
- učna priprava in njene značilnosti, vrste učnih priprav;
- razvijanje jezikovnih spretnosti/zmožnosti (pregledno).
Letni semester
- metode in tehnike poučevanja,
- tipologija komunikativnih vaj,
- delo z različnimi besedili,
- obravnavanje literature in deželoznanstva pri pouku,
- razlaga besedja, induktivna in deduktivna razlaga slovnice,
- preverjanje, vrednotenje in ocenjevanje znanja,
- načrtovanje in opazovanje pouka; analiza učne ure,
- supervizija,
- kratki nastopi pred kolegi, dajanje povratne informacije,
- analiza učbenikov za pouk nemščine, izbira ustreznega učbenika in drugih učnih gradiv, šolska dokumentacija (učni načrti, letna priprava, tematska priprava, ostala šolska dokumentacija).
CILJI IN KOMPETENCE: Zimski semester
- Študenti se teoretično in praktično pripravljajo na poklic učitelja nemščine tako, da spoznajo načela sodobne didaktike nemščine in njihova teoretična izhodišča ter osnovna načela komunikacijskega poučevanja nemščine. Povezujejo teoretično znanje s praktičnim delom v osnovni in srednji šoli.
- Razen pridobivanja širših poklicnih kompetenc študenti:
- prenašajo splošna pedagoška, psihološka in didaktična znanja na področje poučevanja tujega jezika oz. nemščine;
- ozavestijo procese usvajanja tujega jezika glede na stopnjo razvoja učencev (kognitivni, socialni, emocionalni), na stile, tipe in strategije učenja;
- načrtujejo pouk nemščine in ozavestijo procese, ki potekajo v interakciji med učenci/dijaki in učitelji;
- se navajajo na spremljanje in raziskovanje pouka nemščine;
- povezujejo znanje nemščine z drugimi predmeti.
Letni semester
- Študenti povezujejo teoretično znanje s praktičnim delom v osnovni in srednji šoli. Razen pridobivanja širših poklicnih kompetenc študenti:
- načrtujejo pouk nemščine in ozavestijo procese, ki potekajo v interakciji med učenci/dijaki in učitelji;
- spoznajo in usvojijo različne metode in tehnike pouka tujega jezika;
- se navajajo na spremljanje in raziskovanje pouka nemščine;
- usvojijo različne oblike motivacije za učenje nemščine pri učencih/dijakih;
- razvijajo lastno ustvarjalnost pri uporabi sodobnih pristopov pri pouku nemščine;
- usvojijo različne vrste ocenjevanja in spremljanja učenčevega napredka (poznajo jezikovni portfolijo, uporabljajo Evropski jezikovni profil);
- presojajo praktično uporabo učbenikov, priročnikov in drugih učnih gradiv za pouk nemščine na vseh ravneh poučevanja in učenja;
- spoznajo šolsko dokumentacijo in vodenje le-te, učne načrte za različne programe pouka nemščine;
- povezujejo znanje nemščine z drugimi predmeti.
PREDVIDENI ŠTUDIJSKI REZULTATI: Znanje in razumevanje:
- Študenti
- razumejo in poznajo pomen nalog in vsebine predmeta ter njihovo medsebojno povezanost;
- povezujejo posamezne vsebine splošnih pedagoških, psiholoških in didaktičnih znanj s poučevanjem nemščine;
- razumejo interaktivne procese pri poučevanju in učenju nemščine;
- pravilno presodijo odzive učencev/dijakov v procesu učenja nemščine glede na individualne razlike.
|
Temeljna literatura
|
- Bausch, Karl-Richard / Christ, Herbert / Krumm, Hans-Jürgen. Hrsg. 2003.
- Handbuch Fremdsprachenunterricht. 4., völlig neu bearbeitete Auflage. Tübingen: Francke. (izbrana poglavja) (30 str.)
- Fremdsprache Deutsch, revije založbe Klett. (20 str.)
- Kosevski, Puljić B.. 2005. NLP im DaF-Unterricht. Neobjavljeno študijsko gradivo. (20 str.)
- Kosevski, Puljić B., 2012. Grundlagen der Didaktik und Methodik DaF. Študijsko gradivo. (70 str.)
|