Opis predmeta
|
VSEBINA:
- Raziskovanje učenja in pouka tujega jezika.
- Dnevnik kot spremljevalec raziskovalnega procesa.
- Načrtovanje raziskave, priprava raziskovalne strategije in raziskovalnega načrta, izbira ustrezne raziskovalne metode, zbiranje podatkov, analiza rezultatov, interpretacija ugotovitev;
- Raziskovalne metode. Akcijsko raziskovanje;
- Opisne metode. Opazovanje in beleženje (zapiski, avdio, video posnetki). Primeri opazovanja pri pouku;
- Kvantitativno raziskovanje pri pouku nemščine. Kvantitativne tehnike: vprašalniki, ankete, ocenjevalne lestvice. Uporaba pri načrtovanju pouka, izvajanju učnega procesa, vrednotenju učnega procesa.;
- Kvalitativno raziskovanje. Kvalitativne tehnike: intervjuji, dnevniki.
- Metode raziskovanja subjektivnih teorij (prosto asociiiranje, narativni intervju, vodeni intervju);
- Analiza in predstavitev kvalitativnih in kvantitativnih rezultatov.
- Interpretacija in uporaba rezultatov za spreminjanje lastne prakse.
CILJI IN KOMPETENCE: Študentke in študenti
- spoznajo temeljna znanja s področja raziskovanja poučevanja in učenja tujega jezika;
- znajo načrtovati in izvesti raziskavo pri pouku nemščine;
- uporabljajo ustrezne raziskovalne metode in tehnike;
- znajo interpretirati rezultate raziskav in jih posredovati drugim udeležencem v pedagoškem procesu;
- spoznajo postopke zbiranja empiričnih podatkov pri pedagoškem raziskovanju pouka nemščine;
- na podlagi rezultatov raziskovanja so sposobni spreminjati lastno pedagoško prakso..
PREDVIDENI ŠTUDIJSKI REZULTATI:
- Poznavanje in razumevanje načrtovanja raziskovanja (opredelitev raziskovalnega problema, hipotez, spremenljivk, izbira ustrezne raziskovalne metode, metode vzorčenja, poznavanje inštrumentov in metod za zbiranje in obdelavo podatkov),
- Poznavanje in razumevanje metod raziskovanja (opisne, korelacijske, eksperimentalne, akcijsko raziskovanje) in presojanje njihove uporabnosti v konkretnih primerih proučevanja pedagoške prakse,
- Poznavanje in razumevanje različnih kvalitativnih in kvantitativnih tehnik za zbiranje podatkov ter načinov analize rezultatov pridobljenih s temi tehnikami.
|
Preverjanje in ocenjevanje
|
Pogoji za pristop k izpitu: Opravljena seminarska naloga (raziskovalna naloga) je pogoj za pristop h končnemu izpitu.
Ocena: Sodelovanje in delo med letom (20%), raziskovalna naloga (50%), predstavitev in ustni izpit (30%).
|