Opis predmeta
|
VSEBINA:
- Teorije o jezikovnem razvoju in učenju jezika na zgodnji stopnji;
- Jezik in govor: razvoj govora v maternem jeziku; razlike med usvajanjen J1 in
- J2; vzorci dvojezičnosti; jezikovno preklapljanje;
- Kognitivne in afektivne dimenzije v zgodnjem učenju tujih jezikov;
- Spodbujanje jezikovne zavesti, senzibilizacija za druge kulture, odprtost do drugih ljudi;
- Jezikovna kopel; avtonomno učenje, dvojezični pouk;
- Igra kot učenje tujega jezika; nebesedna izrazna sredstva (likovno in plastično oblikovanje, gibanje, lutke); pravljica;
- Poznavanja razreda kot celote in prilagajanja didaktičnih metod;
- Ustreznost učnih vsebin in metod dela;
- Učne tehnike in strategije na zgodnji stopnji poučevanja in učenja tujega jezika;
- Razvijanje jezikovnih zmožnosti:
- Razvijanje slušnih zmožnosti; poslušanje kot miselna in ustvarjalna dejavnost ter kot dinamičen proces; jezik in izgovorjava; praktične dejavnosti poslušanja;
- Proces ustnega sporočanja in fonologija; razvijanje govorne zmožnosti;
- Razvijanje bralnih zmožnosti; bralne strategije; glasno in tiho branje;
- Razvijanje pisnih zmožnosti; opismenjevanje v tujem jeziku;
- Učni programi in učni načrti, moduli;
- Vrednotenje in izdelava učnih gradiv;
- Preverjanje in vrednotenje doseženih rezultatov (znanja) in napredka pri posameznih otrocih/učencih (opisno ocenjevanje).
CILJI: Študenti in študentke povezujejo teoretično znanje s praktičnim delom na začetni stopnji učenja tujega jezika.
Pridobijo si znanja:
- o teoretičnih osnovah sodobnega učenja in poučevanja nemščine na zgodnji stopnji,
- o didaktiki tujega jezika, osredotočeni na ciljno starostno skupino;
- o psihologiji, ki temelji na poznavanju otrokovega kognitivnega, moralnega in fiziološkega razvoja;
- o jezikovnem razvoju otroka in stopnjah usvajanja maternega jezika pri otroku;
- o pomenu maternega jezika za učenje tujega jezika in njunega medsebojnega delovanja;
- o neverbalni komunikaciji z otroki in različnostmi njihovih zaznavnih tipov ter poučevanju preko vseh čutnih kanalov.
Seznanijo se:
- s sposobnostjo vživljanja v otroški svet fantazije in pravljičnega in poznavanjem otroškega sveta;
- z otroško literaturo, risankami in drugimi vsebinami, ki jih otrok sprejema iz okolice ter z vključevanjem le-teh s poučnimi in vzgojnimi elementi v pouk;
- s posredovanjem snovi preko aktivnosti v razredu, ki niso neposredno vezane na pouk tujega jezika;
- z organiziranjem dela v razredu in vzpostavljanjem discipline;
- z izdelavo ustreznih učnih gradiv;
- s programi, učnimi načrti in modeli za to stopnjo učenja nemščine;
- z razvijanjem štirih bistvenih kompetenc (strokovna, metodična, osebna in socialna);
KOMPETENCE: Študenti in študentke:
- ozavestijo procese in kompetence (jezikovna, socialno lingvistična, besedilna, strateška, socialno kulturološka in socialna), ki spodbujajo razvijanje ključne komunikativne kompetence pri otrocih;
- usvojijo pristope in različne oblike dela za spodbujanje interakcije v razredu;
- spoznajo in usvojijo različne metode in tehnike razvijanja jezikovnih zmožnosti;
- presojajo primernost učnih gradiv za zgodnjo stopnjo učenja nemščine;
- izdelajo primerna učna gradiva (usvojijo določene spretnosti za izdelavo le-teh.
PREDVIDENI ŠTUDIJSKI REZULTATI: Študenti
- razumejo in poznajo pomen nalog in vsebine predmeta ter njihovo medsebojno povezanost;
- povezujejo posamezne vsebine splošnih pedagoških, psiholoških in didaktičnih znanj s poučevanjem nemščine na zgodnji stopnji;
- razumejo interaktivne procese pri poučevanju in učenju nemščine na zgodnji stopnji;
- pravilno presodijo odzive otrok v procesu učenja nemščine glede na individualne razlike;
- poznajo in razumejo splošna in specifična didaktična načela za razvijanje posameznih jezikovnih zmožnosti pri poučevanju nemščine na zgodnji stopnji;
- poznajo in razumejo proces usvajanja posameznih jezikovnih zmožnosti in uporabo ustreznih strategij pri tem usvajanju.
|
Temeljna literatura
|
- Brumen, M. 2003. Pridobivanje tujega jezika v otroštvu.Ljubljana: DZS. Izbrana poglavja (57 str.)
- Fremdsprache Deutsch, revije založbe Klett. (20 str.)
- Maier, W. 1991. Fremdsprachen in der Grundschule. Berlin: Langenscheidt. Izbrana poglavja (20 str.)
- Meyer, H. 2000. Unterrichtsmethoden I,II. Berlin: Cornelsen. Izbrana poglavja. (36 str.)
- Kosevski, B. 2003. Pisanje pri pouku tujega jezika. Sozvočje prostega in
- vodenega. (Izbrana poglavja za zgodnje poučevanje). Ljubljana: DZS. (20 str.)
|