Opis predmeta
|
VSEBINA: Avstro-Ogrska, Dunaj na prehodu v 20. stoletje, ustanovitev 1. in 2. Republike, »Anschluss«, Avstrija in nacistični režim, povojna leta, politični sistem ter politične stranke, Avstrija v mednarodnem političnem kontekstu – nevtralnost, Avstrija in EU, vsakdanja kultura, priseljenci, ipd.
CILJI IN KOMPETENCE: Pregled družbenega in političnega razvoja Avstrije v 20. stoletju.
Ključne kompetence:
- uporaba pridobljenega znanja pri analizi aktualnih dogodkov,
- predstavitev kompleksnih tem različnim ciljnim skupinam,
- didaktizacija tem kot učne enote.
Strokovne kompetence:
- razumevanje aktualnih političnih in družbenih vprašanj v Avstriji v zgodovinskih okvirih,
- predstavitev političnega sistema v Avstriji ter njegova primerjava z drugimi sistemi,
- uporaba političnih, družbenih ter gospodarskih izrazov glede na nemško govoreče države,
- poznavanje najbolj pomembnega kulturnega dogajanja v Avstriji v 20. stoletju,
- zna samostojno diskutirati o kompleksnih tem iz političnega, družbenega in kulturnega življenja
- predstavitev družbe in kulture nemško govorečih dežel različnim ciljnim skupinam.
- Medkulturne kompetence in znanja:
- analiza evropskega in globalnega razvoja s stališča Avstrije,
- prepoznavanje določenih in v avstrijskem diskurzu značilnih tem ter njihova primerjava s slovenskim diskurzom.
|
Temeljna literatura
|
- Vocelka, Karl (2000): Geschichte Osterreichs. Kultur - Gesellschaft - Politik. Graz: Styria, S. 7 - 359.
- Talos, Emmerich und Horvath, Elisabeth (2000): Osterreich. Tatsachen und Zahlen. Wien: Bundespressedienst, S. 89-118 und S. 155-202.
- Lichtenberger, Elisabeth (2002): Osterreich. Darmstadt: Wissenschaftliche Buchgesellschaft, S. 6-58.
|